חיפוש סגור

שם השואל: יהלי יואל סדן | הקטגוריה: כדורעף | תאריך: 27/05/2022

נגיעה של כדורעף בצד העליון של הרשת

השאלה:

שלום רב,

שמי יהלי ורציתי לשאול לגבי שאלה לגבי חוקת הכדורעף הנוגעת למקרה הבא: במהלך משחק אימון הנחתתי כדור שפגע בטייפ הלבן ודרכו ביד של החוסם. לאחר מכן הכדור עף החוצה. השאלה היא למי הנקודה? האם זו נחשבת נגיעה של החוסם מכיוון שהכדור היה עובר את הרשת אלמלא הוא היה שם? האם זה נחשב נגיעה ברשת של החוסם? האם זו נקודה של הקבוצה השנייה?

רוב תודות

התשובה:

שלום יהלי.

לא כל כך מובן לי למה כוונתך בטייפ הלבן?

אם הכוונה היא לחלקה העליון של הרשת, הרי שמותר שהכדור יפגע ברשת ויעבור אל היריב, בכל מצב. ואז, אם הכדור ממשיך ופוגע בחסימת היריב, ניתז מידי החוסמ/ת ועף ונוחת מחוץ למגרש, הנקודה לזכות המתקיף/ה.

אם כאשר אתה כותב "הטייפ הלבן" אתה מתכוון לאנטנה, הרי שכל נגיעת כדור באנטנה, תחשב לכדור בחוץ כנגד המתקיף/ה, גם אם לאחר ההנחתה הכדור פגע בחסימת היריב וניתז החוצה.


יש לך שאלה למומחים של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.